خواص شیره‌ ی خرما برای کودکان

شیره ها ، جزو مواد غذایی انرژی زا بوده و برای مواقعی که بدن به انرژی بیشتری نیاز دارد، بهترین غذا به حساب می آیند. از جمله این شیره ها، شیره خرما می باشد. شیره خرما ، خواص بسیاری برای همه سنین به ویژه کودکان را دارا می باشد.

در ادامه به برخی از خواص شیره خرما برای کودکان پرداخته ایم:

۱.بهبود سلامت دستگاه گوارش:

خرما سرشار از فیبرهای محلول است. فیبر محلول، با آب موجود در روده ترکیب شده و به صورت ژل در می‌آید و به سلامت سیستم گوارشی و دفع راحت‌تر کمک می‌کند.
همین امر است که برای درمان یبوست به یاری کودکان می‌شتابد. پتاسیم موجود در خرما ، در کاهش ناراحتی معده و اسهال موثر می باشد.

علاوه بر این ، شیره خرما به تقویت باکتری‌های مفید درون روده کمک می‌کند. خرما برای درمان مشکلات روده داروی طبیعی بسیار مفیدی است.

۲. شیره خرما میان وعده‌ای مقوی برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودک

رژیم غذایی کودک ، نیازمند توجه بالایی می باشد و بهتر است به جای میان وعده‌های متداول مانند چیپس و پفک که ارزش غذایی ندارند، برای کودکان میان وعده‌های مقوی تهیه کنیم.

شیره خرما ، میان وعده‌ ای بسیار خوشمزه و مقوی برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان است.

۳. خرما از سلامت کبد کودکان محافظت می کند

کبد کودکان ، مستعد به ابتلا عفونت های باکتریایی و ویروسی است. مطالعات نشان می دهد که خرما ، دارای خاصیت محافظت از کبد است و از جمله دلایل برای گنجاندن آن در رژیم غذایی کودکان می باشد.

۴. خرما برای دندان های کودکان بسیار مناسب است:

شما می توانید برای رشد بهتر دندان های کودکان، خرمای کامل رسیده را به آنها بدهید. با جویدن خرما، دندان ها و لثه ها ورزش کافی کرده و می توانند سریع و سریع تر رشد کنند.

۵. شیره خرما ، سطح هموگلوبین را بهبود می بخشد:

شیره خرما قادر است سطح هموگلوبین را بهبود بخشد. مقدار آهن موجود در خرما ، باعث افزایش تعداد هموگلوبین در گلبول های قرمز کودک شده و خطر ابتلا شدن کودک را به کم خونی، کاهش می دهد.

 

 

 

برای رفتن به صفحه خرید این محصول

روی تصویر محصول کلیک کنید

شیره خرما

برای مشاهده دیگر محصولات کلیک کنید

آدرس وبلاگ ما ⇐ کلیک کنید