هیرون

تولید و صادرات انواع خرما و فرآورده های خرمایی

۵ مطلب در شهریور ۱۴۰۱ ثبت شده است

کافی دیت با چی اضافه بشه درمان کنندست؟

کافی دیت با چی اضافه بشه درمان کنندست؟

کافی دیت (قهوه خرما)
 

کافی دیت با چی اضافه بشه درمان کنندست؟

مصرف کافی دیت با مواد زیر باعث قویتر شدن تاثیرات متفاوت هسته خرما میشود. اما در کل نوشیدن کافی دیت بدون شیرینی، با معده خالی و ناشتا، باعث افت قند خون میشود. بنابراین توصیه میشود بعد از وعده های غذایی و یا نیم ساعت قبل ازخواب مصرف شود.

کافی دیت + دارچین = تنظیم قند خون و درمان دیابت، روشن و شفاف شدن سفیدی چشم، از بین رفتن پف دور چشم و عفونت عمومی بدن

کافی دیت + پودر گل سرخ= آرامبخش، باز کردن عروق و رفع تپش قلب

کافی دیت + روغن زیتون تصفیه نشده = کمک به دفع سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا

کافی دیت + خرما = کمک به درمان و پیشگیری از پوکی استخوان و ریزش مو، تقویت دندانها و افزایش شیر مادران

کافی دیت + زردچوبه = از بین بردن عفونت های دستگاه گوارش

کافی دیت را میتوان در قهوه ساز و اسپرسوسازهای خانگی یا حتی در یک قوری یا ظرف ساده دم کرده و آماده سرو کرد.

کافی دیت قابلیت دم شدن با شیر را نیز دارد.

از تفاله باقیمانده آن به عنوان ماسک اسکراب پوست، یا حتی کود برای گلدان، و خمیر دندان میتوان استفاده کرد

مواد لازم برای یک نفر

  1. ۱ ق چ قهوه خرما
  2. ۱ فنجان آبجوش
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

طرز تهیه سرکه خرما خانگی

طرز تهیه سرکه خرما خانگی

سرکه خرما
 

طرز تهیه سرکه خرما خانگی

سرکه ها انواع مختلفی دارند که سرکه خرما و سرکه سیب و سرکه انگور و … از انواع سرکه ها با طعم ایده آل هستند. روش تهیه سرکه خرما بسیار ساده و آسان است و در تهیه سرکه خرما از نمک و مایه خمیر و خرما و آب جوشیده استفاده می شود.

ایران یکی از کشورهای بی نظیر در پرورش خرمای مرغوب است و بنابراین سرکه ای که از خرمای مرغوب ایران تهیه می شود دارای کیفیت فوق العاده ای است و شما می توانید از سرکه خرما مرغوب در تهیه انواع سالاد ها استفاده کنید.

مواد لازم

خرما: ۲ کیلوگرم
نمک : ۱ قاشق غذاخوری
آب جوشیده : ۴ لیتر
مایه خمیر : ۱ قاشق مرباخوری
سرکه : نیم لیتر

برای ساخت سرکه خرما ابتدا هسته های خرما را از درون آن بیرون آورید سپس خرمای بدون هسته را با کمک چرخ گوشت به خوبی چرخ کنید و خرمای چرخ کرده را در درون ظرف غیر فلزی با دهانه بزرگی بریزید سپس آب جوشیده و سرکه و نمک و مایه خمیر را به خرمای چرخ کرده اضافه کنید و درب ظرف را به خوبی ببندید و ظرف حاوی مواد سرکه خرما را در محیطی گرم و تاریک به مدت ۲۵ تا ۵۰ روز قرار دهید توجه داشته باشید که میزان زمان نگهداری ظرف سرکه در درون محیط به دمای محیط بستگی دارد. در پایان هر دوره هفت روزه باید درب ظرف سرکه را باز کنید و محتویات درون ظرف را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید تا همه قسمت های سرکه به صورت مساوی تخمیر شوند. بعد از مدت زمان ذکر شده سرکه خرما آماده می شود و شما باید سرکه را با کمک پارچه ای تمیز صاف کنید سپس می توانید از سرکه صاف شده استفاده نمایید.

نکات طلایی برای تهیه سرکه خرما

۱. در طرز تهیه سرکه خرما ظرفی را انتخاب کنید که در هنگام فرآیند تخمیر محتویات سرکه سر ریز نشود.
۲. هر چقدر خرما شیرین تر باشد سرکه مرغوب تری بدست می آید.
۳. اگر در تهیه سرکه خرما از خرمای شیرین با شیره زیاد استفاده می کنید باید میزان آب را برای تهیه سرکه خرما افزایش دهید.

روشی دیگر از تهیه سرکه خرما یا کشمش

همانطور که در بالا ملاحظه کردید, روش تهیه سرکه خرما و کشمش نیز مشابه سرکه انگور است و همانطور که از اسمش پیداشت به جای انگور از خرما و کشمش استفاده می شود، برای یادگیری این آموزش از تهیه سرکه خرما و کشمش تا پایان مطلب همراه ما شوید.

سرکه خرما

مواد مورد نیاز

  • خرما و یا کشمش دم گرفته/ ۲ کیلو
  • آب/ ۲ یا ۳ برابر وزن خرما یا کشمش
  • نمک/ یک قاشق غذاخوری
  • خمیر مایه/ مقداری
  • درد سرکه/ مقدار کمی

نکته : توجه داشته باشید که هر چقدر خرما شیرین تر باشد نیاز به آب بیشتری دارد؛ مثلا برای یک کیلو خرما به ۲ لیتر آب نیاز است و در صورتی که خیلی شیرین باشد باید ۳ لیتر آب استفاده کنید.

دستور تهیه سرکه خرما و یا کشمش

در ابتدا دُم خرما و یا کشمش ها را جدا کنید و بعد از شست و شو داخل یک بشکه بریزید و بعد به ازای هر کیلو خرما یا کشمش, ۲ یا ۳ لیتر آب اضافه کنید، توجه داشته باشید که هر چقدر خرما یا کشمش شما شیرین تر و دارای شیره بیشتری باشد، سرکه مرغوب تر می شود و نیز اگر خرما و کشمش دارای رنگ روشن باشند، سرکه شفاف تر خواهد شد و در صورتی که دارای رنگ تیره ای باشند، سرکه نیز تیره تر می شود.

بشکه حاوی خرما (کشمش) و آب باید مقداری سر خالی باشد تا حباب های تولیده شده در اثر واکنش های حاصل از تخمیر سرریز نشوند.

دمای نگهداری سرکه باید در حدود ۱۴۰ درجه فارنهایت (۷۵ درجه سانتی گراد) باشد، این مقدار دما نباید از ۱۶۰ درجه فارنهایت (۸۰ درجه سانتی گراد) بیشتر شود.

بسرکه را در جای خنک، دور از نور مستقیم خورشید و در دمای اتاق نگهداری کنید، همچنین به هنگام استفاده از سرکه در تهیه غذا هرگز نباید در ظروف فلزی ریخته شود.

برای افزایش و تسریع عمل تخمیر می توانید از خمیر مایه، مخمر یا تکه ای نان سنگک استفاده کنید و در غیر این صورت زمان طولانی تری برای آماده شدن سرکه لازم است. حال در صورت افزودن خمیر مایه می توانید به ازای هر ۱۵ کیلو خرما یا کشمش حدوداً ۲ قاشق غذاخوری خمیر مایه بزنید و یا به جای خمیر مایه مقدار یک لیوان سرکه سیب به ازای هر ۴ لیوان آب سیب افزوده شود و درب آن را ببندید، البته بهتر است سفت نبندید تا پشه ها آزادانه ورود و خروج داشته باشند.

در هفته دوم تهیه سرکه، آن را یکبار هم بزنید تا خرما ها و یا کشمش های روی سطح به قسمت پایین بروند، این کار را می توانید ۲ الی ۳ بار دیگر در طی مرحله اول انجام دهید.

در این روش نیز همانند تهیه سرکه انگور، بعد از ایجاد کف و کپک بر سطح ظرف و به اندازه شدن میزان آب داخل گرما، در انتهای مرحله اول (بعد از حدود ۵۰ تا ۷۰ روز از شروع فرآیند تولید) تفاله خرما ها یا کشمش ها را از آب آن جدا کرده و بگذارید کاملا ترش شده و تبدیل به سرکه شود، با انجام این عمل, مایه یا درد سرکه از آن جدا شده و در نتیجه فرآیند تخمیر عمل نمی کند و در نتیجه مزه و طعم سرکه تغییر خواهد کرد.

سرکه طبیعی خرما هیرون

هیرون توانسته بدون افزودنی هایی مانند کارامل جهت رنگی نمودن سرکه و یا اسید سیتریک جهت بالا بردن توازن ترشی سرکه، با بکارگیری افراد با تجربه (خلیفه) و بدست آوری بهترین فرمول در تولید سرکه طبیعی با توان ترشی ۵% که مورد تایید اداره استاندارد نیز می باشد، اقدام کند.

این برند توانمند در زمینه تولید فرآورده های خرمایی توانسته است با پاستوریزه کردن سرکه خرما قبل از بسته بندی، موجب جلوگیری از کپک زدن و در عین حال حذف نمک در فرآیند تولید گردد.
از دیگر خصوصیات سرکه طبیعی هیرون عدم طعم شیرین آن است که موجب خوش طعمی و لذیذ شدن چاشنی سالاد و طعم دهنده انواع غذا خواهد بود.

مفید بودن سرکه مستلزم خَمری بودن آن است به این معنی که فرآیند تولید سرکه می‌بایست به طور کامل و به مدت حدود دو تا سه ماه سپری شود.

این فرآیند می‌بایست بدون افزودنی هایی مانند کارامل،جهت رنگی نمودن سرکه و یا اسید سیتریک جهت بالا بردن توان ترشی سرکه، با کمک آنزیم تولید سرکه به روش طبیعی انجام شود.

از سرکه طبیعی خرما در تهیه شربت سکنجبین، چاشنی غذا و سالاد، تهیه ترشیجات خانگی استفاده می شود مصرف روزانه سرکه طبیعی، در روند بهبود افراد دیابتی موثر بوده و کنترل فشار خون،

استحکام لثه، کاهش چربی کبد و چربی شکم و کلسترول بد خون را در پی دارد و از بین برنده کرم های شکم و باکتری‌های مضر معده و روده می‌باشد. مزیت سرکه خرما طبیعت به نسبت گرم آن است.

در این مطلب طرز تهیه سرکه خرما را با دو روش متفاوت آسان و دشوار مشاهده کردید شما می توانید با توجه به نکات گفته شده و مراحل تهیه سرکه به روش اول، به راحتی سرکه خرمای سالم و بهداشتی را در منزل تهیه کنید. به شما توصیه می کنیم برای مشاهده خواص سرکه ی خرما به بخش مقالات سرکه مراجعه کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

روش تهیه شیره خرما به صورت صنعتی و سنتی

روش تهیه شیره خرما به صورت صنعتی و سنتی

شیره خرما
 

روش تهیه شیره خرما به صورت صنعتی و سنتی:

شیره ی خرما به دو روش صنعتی و سنتی تهیه می شود:

روش صنعتی تهیه شیره خرما :

در روش صنعتی شیره خرما به کمک آب و اعمال حرارت، مواد جامد محلول در آب میوه ی کاملاً رسیده ارقام مختلف نخل خرما به نام علمی Phoenix dactylifera از خانواده Palmacea به دست می آید.

روش سنتی تهیه شیره خرما:

شیوه جوشاندن (روش گرم):

• خرما را در دیگ های سر باز می ریزند و به اندازه وزن آن آب اضافه می کنند.

• مخلوط آب و خرما را حرارت می دهند تا شیره در آب حل گردد .

• وقتی شیره به غلظت مورد نظر رسید ، مخلوط را صاف نموده و شیره را در ظرف های پلاستیکی یا حلب های فلزی می ریزند.

۲- تهیه شیره در حوضچه های سیمانی (روش سرد):

• در حوضچه هایی که ۱ الی ۵/۱ متر از سطح زمین بلندتر است خرما را می ریزند.

• در اثر نیروی وزن خرماها به هم فشار می آورند و از سوراخی که در ته حوضچه تعبیه شده است شیره خارج شده و آن را جمع آوری می کنند.

۳ – تولید شیره خرما به طریقه حصیر:

خرما را در سبد حصیری که از برگ خرما درست شده است می ریزند .

شیره خرما در اثر فشار خرماها بر روی همدیگر از منافذ حصیر خارج می شود.

خواص غذایی شیره خرما :

اسیدیته:

حدود مجاز اسیدیته ی شیره ی خرما ۳/۱ – ۵/۰ درصد اسیدیته بر حسب اسید استیک می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

تاپو (tapou) ظرف نگهداری خرما

تاپو (tapou) ظرف نگهداری خرما

تاپو
 

تاپو (tapou) ظرف نگهداری خرما

درفرهنگ گویش عامه استان بوشهر به ظرف نگهداری خرما که از گچ ساخته میشود و به علت طبع خنکی که دارد میتواند یکسال خرما را درآن نگه داشت ؛ گفته میشود.

تاپو، ظرف گچی خیلی بزرگی است که در قدیم نوعی انبار آذوقه محسوب می شد و آرد و گندم و تخم مرغ را در آن نگهداری می کردند شاید به همین دلیل می گفتند ” تاپو گچی ، پُرِ همه چی ” اما کاربری اصلی تاپو در استان بوشهر نگهداری خرما  بود .

از آنجایی که تاپو ( tapou ظرف نگهداری خرما ) معمولا در گوشه ای دنج و خلوت از خانه نگهداری می شد موارد استفاده دیگری هم داشت .مثلأ بچه ای که قهر می کرد می رفت پشت تاپو و آنجا گریه می کرد ، حتی اگر کار بدی می کرد برای فرار از مجازات بهترین جای پنهان شدن پشت همین تاپو بود

بعضی دختران وقتی برایشان خواستگار می آمد از زور خجالت می رفتند پشت تاپو پنهان می شدند .😁

جالب اینکه برای چیدن خرما در تاپو، یک نفر باید وارد تاپو می شد و با پا روی خرماها می گشت تا خوب چپانده و پِرِس شوند.

الان که فصل خرما و بسته بندی و ذخیره ی خرماس گفتم یادی از تاپو خرمایی کنیم که یکی از بهترین روش های نگهداری خرما برای طولانی مدت بود ،شما به چه روشی خرما رو نگهداری میکنید ؟بهترین روش نگهداری از خرما چیه ؟

شما تاپو خرما داشتین یا دارید ؟!

تا حالا بخاطر در آوردن خرما و شیره ی خرما افتادین تو تاپو ؟

قبول دارین شیره خرمایی که تو تاپو بود یه طعم دیگه ای داشت 😍👌

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

شیره خرما بهترین مکمل غذایی برای ورزش بدنسازی

شیره خرما بهترین مکمل غذایی برای ورزش بدنسازی

شیره خرما

شیره خرما بهترین مکمل غذایی برای ورزش بدنسازی

در بیان این مطلب که شیره خرما بهترین مکمل غذایی برای ورزش بدنسازی است باید گفت، شیره خرما یکی از مهمترین ماده های خوراکی است که حاوی فیبرهای طبیعی، ویتامین و مواد مغذی می باشد. همچنین دارای املاحی همچون کلسیم، منیزیم ، مس، فیبر، آهن و ….. است که برای بدن لازم می باشد. شیره خرما در تقویت و استحکام استخوان ها نقش مفیدی دارد. اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله، به تاثیر شیره ی خرما در ورزش بدنسازی بپردازیم. بنابراین برای کسب اطلاعات در این زمینه، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید:
استفاده از شیره خرما قبل از ورزش بدنسازی:

شیره خرما نوعی شیره ی گیاهی است که نقش موثری در افزایش انرژی بدن دارد. از این رو مصرف آن به همه ی افراد، توصیه میگردد. همچنین مصرف این شیره ی گیاهی برای ورزشکاران به ویژه کسانی که در رشته بدنسازی فعالیت می کنند، موثر واقع شده است و به عنوان نوعی مکمل، باید قبل و بعد از تمرینات مصرف شود.بهتر است بدانید وجود این عصاره ی ارزشمند در برنامه غذایی، نقش مهمی را ایفا می کند و برای سلامت بدن مفید است.

 شیره خرما بهترین مکمل غذایی برای ورزش بدنسازی

شیره خرما سرشار از مواد معدنی و ویتامین های لازم بدن می باشد؛ از این رو مصرف آن به عنوان نوعی منبع برای تامین انرژی ، قند و فیبر لازم برای بدن ضروری است. در ادامه به برخی از خواص این عصاره ی شگفت انگیز در زمینه ورزش بدنسازی می پردازیم:(جهت خرید شیره خرما به پایین صفحه مراجعه کنید)

تامین کربوهیدرات مفید:

کربوهیدرات نقش مهمی در سوخت و ساز بدن دارد و در صورت نبود آن، بدن قادر به انجام حرکات سنگین ورزشی نخواهد بود. شیره خرما در تامین کربوهیدرات لازم بدن مفید واقع شده است. از این رو مصرف این شیره ی گیاهی ۳۰الی۴۰ دقیقه قبل از انجام تمرینات بدنسازی به بدنسازان توصیه می گردد.

جلوگیری از گرفتگی عضلات هنگام ورزش بدنسازی:

تقریبا نیمی از ورزشکاران هنگام انجام فعالیت های ورزشی، دچار گرفتگی عضلات می شوند؛ زیرا هنگامی که به انجام فعالیت های ورزشی می پردازند، پتاسیم بدن کاهش یافته و عضلات دچار گرفتگی می شوند. از این رو مصرف شیره خرما قبل از شروع فعالیت ورزش یا بدنسازی توصیه می گردد.

تامین طبیعی انسولین بدن:

عضلات ورزشکاران پس از انجام تمرینات ورزشی ، به انسولین نیازمند است. از این رو مصرف شیره ی خرما، علاوه بر تامین انرژی از دست رفته بدن، انسولین مورد نیاز عضلات را نیز تامین می نماید.

نوعی قند طبیعی:

اکثر ورزشکاران هنگام انجام فعالیت های ورزشی، از وزنه استفاده می کنند؛ زیرا وزنه زدن نقشی مهمی در بدنسازی دارد. از این رو مصرف شیر موز با شیره خرما به انرژی بدن می افزاید و نوعی مکمل کمکی برا وزنه زدن محسوب می شود.

کلام آخر:

شیره ی خرما از خواص ارزشمندی برخوردار است و عللاوه بر این که نوعی مکمل ورزشی به شمار می رود، نقش موثری در عملکرد های بدن دارد. همچنین نوعی داروی شفا بخش برای درمان اغلب بیماری ها محسوب می شود.

قصد ما از تهیه ی مقاله فوق، معرفی نوعی مکمل ورزشی برای شما عزیزان بوده است.امیدواریم با مطالعه آن، اطلاعاتی در زمینه ی مکمل گیاهی شیره خرما برای ورزش بدنسازی به دست آروید و مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

خواهشمندیم نظرات وپیشنهادات خودرا در زمینه مقالات وب سایت “هیرون” در اختیار ما قرار دهید تا برای افزایش کیفیت مقالات منتشر شده ، به آن ها بپردازیم.

پیشنهاد مییکنیم از مقالات شیره خرما دیدن فرمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰