شیره خرما یکی از مغذی‌ترین و خوشمزه‌ترین میان وعده‌هاست که طعم شیرین آن باعث شده تا مصارف بسیاری داشته باشد. در ادامه این مقاله، به هفت خاصیت کابردی و مفید شیره خرما برای سلامتی زنان پرداخته ایم:

 

1_ مناسب برای پوست:

شیره خرما حاوی ویتامین C و D است که برای ویژگی الاستیک پوست شما بسیار مفید بوده و پوست را صاف تر می کند. شیره خرما خاصیت ضد پیری دارد و مانع از تجمع ملانین در بدن می شود ؛ اما طبع شیره خرما گرم است واگر با گرمی های دیگر مانند ارده میل شود ، باعث ایجاد جوش های پوستی خواهد شد.

 

2_ برای لاغری

مصرف شیره خرما قبل از غذا مانند هر چیز شیرین ، باعث کاهش اشتها و در نهایت کاهش وزن می شود .

به دلیل داشتن قند طبیعی، پروتئین، ویتامین‌ها، مواد ضروری و فیبر بالا، می‌تواند به شما در مدیریت وزن کمک کند. لذا می‌توانید از آن به عنوان یک صبحانه یا میان‌وعده مغذی استفاده کنید و وزن مطلوبی داشته باشید.

 

3_ برای افزایش رشد موها:

 این شیره سرشار از آهن است و باعث افزایش گردش خون در زیر پوست شده و به تقویت فولیکول های مو کمک می کند. همچنین رشد مو را افزایش می بخشد.

 

4_ برای تقویت و استحکام استخوان‌ها:

به دلیل کلسیم و منیزیم موجود در آن ، سبب تقویت و استحکام استخوانها می گردد. شیره خرما خاصیت ضد التهابی داشته و برای افرادی که دچار آرترزو و التهاب مفاصل هستند، مفید میباشد و در تسکین درد مفاصل و دردهای روماتیسمی بسیار موثر است.

 

5_ زایمان را آسان تر می کند:

خوردن این شیره در دوران بارداری ، دهانه رحم بازتر و فرایند زایمان و وضع حمل را آسان تر می کند. داشتن مواد معدنی و ویتامین‌ها در آن، این ماده غذایی را تبدیل به یکی از مواد غذایی های مفید در دوران بارداری کرده ‌است.

 

6_ سلامت چشم

یکی دیگر از فواید آن، وجود ویتامین A در این ماده غذایی‌ست. کمبود ویتامین A در بدن ، باعث جداشدن شبکیه چشم می‌شود که با علائمی مانند خشکی چشم و افزایش خطر عفونت همراه است.

با توجه به مطالعات انجام‌شده نتیجه می‌گیریم خرما سرشار از مواد معدنی‌ست که به جلوگیری از ضعف بینایی و جداشدن شبکیه کمک می‌کند.

 

7_ برای رفع خستگی و ضعف:

 سرشار از ویتامین های گروه ب است و برای تعادل اعصاب، رفع خستگی و ضعف مفید می باشد . منیزیم و فسفر موجود در شیره سلول های عصبی را تقویت و سر زنده نگه می دارد.
مصرف این شیره به خصوص برای زنان ، بسیار توصیه می گردد.

 

 

 

 

برای رفتن به صفحه خرید این محصول

روی تصویر محصول کلیک کنید

شیره خرما

برای مشاهده دیگر محصولات کلیک کنید