یک دمنوش و یا نوشیدنی گیاهی بسیار مفید برای سلامتی می باشد. این دمنوش گیاهی ، از پودر هسته های خرما تهیه می گردد . پودر هسته خرما سرشار از مواد مغذی، فیبر و آنتی اکسیدان های مفید برای سلامتی بدن است. پودر هسته خرما قهوه ای رنگ  است و به عنوان قهوه خرما نیز در جهان شناخته می شود اما تفاوت هایی با دیگر قهوه ها دارد. در ادامه ، با برخی از خواص مفید و شگفت انگیز این قهوه ، آشنا می شویم.

برای خواندن ادامه مطلب، روی فلش قرمز رنگ سمت چپ کلیک کنید

درمان یبوست
قهوه خرما ممکن است عملکرد دستگاه گوارش را تحریک کرده و در درمان یبوست به فرد کمک کند. فیبرهای موجود در قهوه خرما همچنین از سرطان دستگاه گوارش جلوگیری می کنند.

سیستم عصبی را بهبود می بخشد
خرما مملوء از پتاسیم است و در عین حال مقدار کمی سدیم دارد. پتاسیم به کاهش کلسترول کمک کرده و خطر سکته مغزی  را نیز کاهش می بخشد . این ترکیبات در تنظیم سیستم عصبی شما تأثیرات بسزایی دارند. سیستم عصبی پیام ها را بین مغز و بدن شما منتقل می کنند؛ این پیام ها به شکل تکانه های عصبی ارائه می شوند و به تنظیم انقباضات عضلانی، ضربان قلب، رفلکس ها و بسیاری دیگر از عملکردهای بدن ، کمک می کنند.

قهوه خرما ، سرشار از آهن
قهوه خرما ، حاوی آهن است که برای افرادی که از کمبود آهن رنج می برند، بسیار توصیه می گردد . کم خونی شدید ممکن است باعث خستگی، تنگی نفس یا درد قفسه سینه شود. این دمنوش می تواند این مشکلات را برطرف کند ؛ بعلاوه برای تصفیه خون نیز مفید است.

مفید در درمان مشکلات قند خون
قهوه خرما برای بیماران دیابتی بسیار مفید و موثر است و قند خون را کنترل می کند.این پودر باور نکردنی ، دارای خواص تولید انسولین در بدن می باشد. اگر فردی مبتلا به دیابت و قند خون بالا است، بهتر است پودر هسته خرما را به مدت یک هفته به عنوان یک قهوه کاملا بهداشتی ،امتحان و مصرف نماید.